Searching...

Popular Posts

Tuesday, January 13, 2015

Soal Jawab: Risau Tempoh Sampai Sebulan

7:47 AM



Soalan: Saya mempunyai masalah haid terlalu lama, kadang-kadang tempoh haid memakan masa hampir sebulan. Saya kini berumur 24 tahun dan belum berkahwin.

Apakah masalah yang saya hadapi ini? Di manakah saya boleh menghubungi doktor sakit puan di Terengganu? 

Fara, 
Terengganu. 

Jawapan: Pendarahan haid yang sedemikian lama boleh mengundang komplikasi lanjut akibat kesan kekurangan darah atau hemoglobin. Terdapat penyebab berbeza mengenai masalah ini, seeloknya anda menjalani pemeriksaan doktor.

Di Terengganu, terdapat pakar sakit puan di hospital kerajaan (ibu negeri dan segelintir hospital daerah) dan swasta.


Pakar Sakit Puan
Doktor Adilah Ahmat (Dr Adilah Ahmat Jawab)

www.mummyceria.blogspot.com

2 comments:

  1. doktor klu selepas keguguran,dkt 3 bulan saya mengalami pendarahan,dlm masa yg sama saya dengan suami ada jugak melaku kn hubgan seks,saya nak tau lebih lnjut.. apa kesan sampingan yg boleh berlaku

    ReplyDelete
  2. doktor klu selepas keguguran,dkt 3 bulan saya mengalami pendarahan,dlm masa yg sama saya dengan suami ada jugak melaku kn hubgan seks,saya nak tau lebih lnjut.. apa kesan sampingan yg boleh berlaku

    ReplyDelete